Elke website heeft zijn eigen doel. Het aanvragen van een offerte, het doen van een contactaanvraag of het plaatsen van een order. Om dit te realiseren heb je websitebezoekers nodig. Uiteindelijk dient deze websitebezoeker een klant te worden. Wij van Digiting hebben alle kennis in huis door met conversie optimalisatie er voor te zorgen dat zoveel mogelijk bezoekers overgaan tot actie. Op deze manier haal je als bedrijf of webshop zoveel mogelijk uit je website.
Wat is conversie optimalisatie precies?
Er zijn veel verschillende factoren die invloed hebben op het gedrag van de websitebezoeker, wat we gerust een potentiële klant kunnen noemen. Denk bijvoorbeeld aan de juiste CTA(call-to-action), de kleur van de buttons, de content en de gebruiksvriendelijkheid van de website, orderproces en zelfs de zoekfuntie. Het is erg belangrijk om de huidige prestaties van de website goed te bekijken en in kaart te brengen en door het testen van verschillende varianten kun je precies achterhalen wat de bezoeker belangrijk vindt. Wat zijn de behoeftes, welk gedrag vertonen en vooral, waarom haken ze af? Om dit alles duidelijk in kaart te brengen vergt een hoop tijd, geduld en aandacht. Dit hele proces wordt conversie optimalisatie genoemd, met één doel voor ogen; aanvragen of aankopen!
Waarom conversie optimalisatie
Nagenoeg iedereen begrijpt dat een hoog conversiepercentage erg belangrijk is voor een website om een goed rendement te behalen. Echter zijn er nog genoeg websites die hier geen tot weinig aandacht aan besteden. Dit is uiteraard een gemiste kans. Een hoger conversiepercentage betekent namelijk meer conversies op hetzelfde aantal websitebezoekers. Stel je hebt maandelijks 1000 websitebezoekers en een conversiepercentage van 2%. Dit betekent dat je maandelijks 20 aanvragen of bestellingen krijgt. Met een aantal aanpassingen van de website weten we dit te verhogen tot 3%, dat betekent dat je ineens 30 aanvragen of bestellingen hebt per maand. Dit is een forse toename zonder dat je daar extra websitebezoekers voor nodig hebt.
Van websitebezoekers naar klant
Door middel van SEO optimalisatie of Google Ads zorg je voor meer websitebezoekers, door middel van conversie optimalisatie zorg je dat deze bezoekers een klant worden. Dit vergt een hoop tijd. Indien je als bedrijf de conversie wilt verhogen, zul je hier continu mee bezig moeten zijn. Voor de meeste bedrijven is dit simpelweg onhaalbaar. Indien je graag de conversie van je website wilt verhogen, neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend kennismaking- of adviesgesprek.
Conversie optimalisatie uitbesteden aan Digiting
Om te bepalen wat er beter kan, zullen we eerst kijken hoe de huidige stand van zaken is. Met name het huidige conversiepercentage is daarin zeer belangrijk. We zullen kijken waar de problemen zitten, wat er beter kan en hoe we dat kunnen oplossen. Aan de hand daarvan komen we met een gedegen advies en een duidelijk plan van aanpak om zo de conversie stapsgewijs te verhogen.
Wil je advies ontvangen? Daag ons uit!
Online succes halen?
Neem vrijblijvend contact met ons op. Wij komen graag eens bij je langs om je online kansen te bekijken.